Původní zprávy o vůli magistrátu i městské části Praha 1 omezit tranzitní dopravu v centru města byly poměrně příznivé a nadějné. Nyní se však zdá, že navrch získá taktika vyčkávání. Jsou tak na místě obavy, že otevření tunelového komplexu Blanka k omezení tranzitní dopravy v centru ve skutečnosti nepovede.
Magistrát hlavního města Prahy navrhuje, aby se po otevření tunelového komplexu Blanka tranzitní doprava neomezila, ale aby se 2 měsíce vyčkávalo a analyzovalo s tím, že pak se možná postoupí k dalším krokům.
Jaký smysl ale má po otevření alternativní trasy tunelem Blanka nechat otevřené i původní trasy přes centrum města? Podle všech zkušeností otevření nové silnice tunelem Blanka přivede do centra Prahy více automobilů a vyčkávání povede k další zimě s centrem města zamořeným výfukovými splodinami. Proto prosazujeme opačný postup: S otevřením tunelového komplexu Blanka rovnou omezit tranzitní dopravu přes centrum města a následně situaci vyhodnocovat. Dopravní modely TSK uveřejněné Auto*Matem ukazují, že tunel Blanka se může stát novým západním obchvatem centra města pro tranzitní automobilovou dopravu.
Jaký je postoj městské části Praha 1 jsme se ptali v interpelaci z 22. 4. 2015. V odpovědi místostarosty a radního pro dopravu Richarda Bureše se píše, že:
- Žádná jednání mezi magistrátem a Prahou 1 zatím neproběhla, chystají se na konec května.
- Rada MČ Praha 1 zatím žádný oficiální postoj k omezení tranzitní dopravy přes centrum nezaujala.
- Městská část Praha 1 se přiklání k „vyčkávací variantě“ místoprimátora Petra Dolínka, podle které se má „má po otevření tunelu Blanka (15. září 2015) dva měsíce sledovat a vyhodnocovat dopady na pražskou dopravu“, pak zpracovávat řešení, na konci se bavit s občany a pak možná taky někdy „učinit kompetentní politické rozhodnutí“.
O dalším vývoji v této záležitosti budeme informovat.